úterý 19. července 2011

Oslava


   Myslím, že kniha Oslava od Ivana Matouška mi na stole ležela tak 4 měsíce. Jo, jo, knihovna už chvíli brečí, že mam tak dlouho její hračku. Tak jsem ji rozečetla, teď už se blížim konci a je hrozně divná a hrozně skvělá.

   "V próze Oslava nahlíží Ivan Matoušek osud hlavní postavy, umírajícího muže, z trojí perspektivy: jedna prostřednictvím lapidárních deníkových záznamů ústředního hrdiny, dále pásmem účastných glos jeho syna a nakonec symbolicky laděným komentářem vypravěče. Do kontextu současné literatury, které téma smrti mnohdy pojednává s účelovou prvoplánovostí, vnáší Ivan Matoušek svým necynicky ironizujícím pohledem a rafinovaně mnohotvárným stylem nezaměnitelnou hodnotu."


   Ok, ale co s tim, že jo. Oslava vyšla jako 24. svazek v Edici Revolver Revue, a to je právě to. Revolver Revue je tak hrozně krásná věc. Pokaždé v čítárně knihovny slintám nad tím dvousetstránkovým kulturním čtvrtletníkem, který jsem si ještě nebyla schopná sama koupit. A tak jsem se rozhodla, že když se mi to dokonce roku opět nepovede (může ještě 2x), nechám si objednat předplatné k Vánocům, chacha. No, to udělám každopádně - a vy to udělejte taky.

Žádné komentáře:

Okomentovat