úterý 19. dubna 2011

Pražskej taxikář zvěčněnej Davidem

Klasicistní malíř Jacques Louis David namaloval svého přítele, francouzského velkorevolučního politika Jean Paula Marata, jak umírá. Obraz se jmenuje Maratova smrt.


Tohle je jeho kopie a visí v jednom pražským bytě, doma u kluka, kterej si řiká Marat, živí se jako taxikář a hlavně rapuje.
Poprvý jsem ho slyšela na Lavorově Gyzmu. I když jsem před Gyzmem nevěděla ani kdo je LA4, - ano, stydím se, že jsem ho neznala ani po vydání alba Panoptikum - určitej rozdíl jsem poznala i já, ale nejspíš je to o sympatiích.


Naše seznámení jsem nesla dost tragicky. Co se mejch pocitů z toho tracku týče, Lavorův rap je takovej krásně klidnej, vlastně dost nečekaně vyrovnanej, takovej smířenej. A pak prostě začne nějakej Marat s afektem jak blázen, co do toho hrozně řve, strašně tomu věří a prostě si děsně jede to svoje, prostě přišlo mi to otravný a doteď jsem si toho nepřestala všímat.

Ale ty vole! Naživo? Výbornej.


Křest Gyzma byl třetí rapovej koncert, na kterým jsem byla. Před prvníma Pio Squad jsem rap nenáviděla, teď jsem si jistá, že pokud se člověk, kterej hiphop třeba neposlouchá, ale třeba se jen trochu snaží pochopit,
proč jsou ty lidi takoví magoři a tak hrozně to zbožňujou, ocitne na koncertě od BiggBossu, začne to milovat, nebo to aspoň přestane odsuzovat, protože mu musí dojít, jak je rap krásnej už kvůli těmhle koncertům. A zrovna na tomhle se Marat vyrovnal všem bez výjimky.


Tenhle článek jsem napsala vlastně za účelem toho, abych osvětlila, kdo je Marat, nikoliv proto, že rozumim rapu. Vim o něm asi jako o vodíkovejch můstcích a hyperbole s elipsou a obvodech střídavýho proudu. Vlastně o rapu kromě vlastních pocitů z něj nemůžu říct vůbec nic. Navíc s politováním musím říct, že kromě toho, že je jedním z nejnovějších a nejrychlejc rostoucích jmen český rapový scény, toho teda moc nevim ani o Maratovi.
Skutečné jméno a věk nejsou známy. K rapu se prej dostal v prváku na střední, kdy to začal zkoušet sám. Pak nejspíš nic důležitýho a objevil se 2010, když vydal s Lucasem, kterej se teď trochu ztratil, album Soudný den, na kterým hostovaly i takový jména jako Hugo Toxxx nebo Vladimir 518. Mihnul se ve Volby Surround od Enemyho a pak už to šlo rychle. V tomhle městě dal na Traforově H.P.T.N. vol.2, Normona (výše) na Gyzmu u Lavora. Chopil se ho Hugo Toxxx a teď dělá Marat pro jeho label Hypno808, naposledy vydal se Smackem track Nejlepší a teď mixtape Talking to me?

Myslím, že jsem nepřinesla nic novýho, tak přidávám aspoň jednu z posledních Screw Up Show, starou tejden, a vy si začněte myslet, že je Marat skvělej.

Žádné komentáře:

Okomentovat