čtvrtek 12. května 2011

Klicpera u Klicpery

   29. května jsem si vyrazila s nejmilejší paní profesorkou a nejmilejšími kamarády do Hradce Králové do Klicperova divadla na hru Hadrián z Římsů. Ano, napsal ji Klicpera. A teď se u něj hraje, jo, jo, jo. A po minulý návštěvě, kdy jsem tam viděla Shakespearovu Marné lásky snahu, ze který jsem odcházela skoro s pláčem, bylo tohle fakt krásný. O režii Hadriána z Římsů se tentokrát postaral Vladimír Morávek - samotná hra byla prokládaná různejma krásně psychedelickejma vstupama o životě Václava Klimenta Klicpery. Oni teda asi nebyly moc psychedelický, ale prostě bylo dost uhozený na to, abyste si mohli o Morávkovi myslet, že se musel před zkouškama sjíždět, aby po hercích moh' chtít, aby to vypadalo nakonec takhle. Ty vstupy o Klicperovi jsem vlastně ocenila z celý inscenace ze všeho nejvíc.


   Jedna recenze mi připomněla, že se asi vlastně jednalo o počeštělou comedii dell'arte. Jo, to je fakt. Zásadu tří jednot to rozhodně nedodržovalo, ale každá postava měla krásnou jasnou a čistou konturu. A kostýmy z alžbětinský doby, co rozhodně diváka nezpravovaly o tom, že se jedná o české Čelákovice. Ale co, má to nadhled a je to fajnově ujetý.


   Takže budete-li mít možnost, zajděte, minimálně strávíte příjemnej večer v divadle :)


A fotky z fantastickejch vsuvek:







Žádné komentáře:

Okomentovat